
Sint-Jozefsinstituut
Klasmakers
De struggle is real voor scholen om voldoende leraren te vinden. En dat was ook het geval bij het Sint-Jozefsinstituut Brugge. Na succesvolle eerdere samenwerkingen schakelde de school onze hulp in voor een opvallende campagne die duidelijk moest maken aan leraren: “Kom bij ons werken, ’t is hier echt de moeite!”
we meet again
Het Sint-Jozefsinstituut Brugge klopte eerder al aan bij Studio Arsène voor een creatieve campagne om nieuwe leerlingen aan te trekken. En daarna voor een blitse herwerking van de schoolbrochure. Bon, de toon was dus gezet. Nu stond de school voor een andere uitdaging: nieuwe leraren vinden. Geen gemakkelijke opdracht in een krappe arbeidsmarkt, maar hey, daarvoor zijn wij er.

ook na de bel een band
We creëerden een campagne die de unieke troeven van de school in de verf zet. Wat die troeven dan zijn? Het team is superhecht en laat nieuwe leerkrachten zich onmiddellijk thuis voelen. Altijd geduldig, altijd menselijk. En ze zijn ook makkers buiten het klaslokaal. Het mooiste bewijs van die uitzonderlijke band? Oud-leerlingen die vaak terugkeren als collega en de traantjes die vloeien bij een afscheid.


van Klasmakkers naar … Klasmakers
In de mindset van ‘never change a winning team’ bouwden we verder op de bestaande campagne Klasmakkers voor ‘t leven. Want “niet voor even, maar voor ’t leven”, da’s inderdaad de ingesteldheid van een Klasmaker. Iemand die een passie heeft voor lesgeven en het leven van de leerlingen (de Klasmakkers dus hé) verrijkt door te luisteren, bij te sturen en te inspireren. Frisse nieuwe toets? Check. Vertrouwde herkenbaarheid? Ook check. We zorgden voor de fotografie, styling en art direction op set, en trokken de stijl door tot de jobpagina op de website. Zo voelen sollicitanten meteen die zalige vibe.
Kunnen we jouw school ook helpen met jullie branding, website, campagnes of wat dan ook? Reach out!