3 redenen waarom een goed logo belangrijk is
Wanneer je aan het merk Apple denkt zie je al meteen het beeld van een half afgebeten appel voor je, toch? Of wanneer iemand praat over Nike verschijnt het beeld van de swoosh voor je. Met een goed logo kan jouw organisatie hetzelfde effect bereiken. Nog steeds niet overtuigd? We geven je graag 3 redenen die het belang van een goed logo aantonen.
Studies wijzen erop dat elke individu vijfduizend keer per dag geconfronteerd wordt met merken en reclame. Vijfduizend keer, en daar moet jouw logo uitspringen en onthouden worden. Amai, hoe doe je dat?

Wel, een goed logo moet makkelijk herkenbaar zijn waardoor je klant meteen weet dat het over jouw bedrijf gaat. Spring eruit met jouw bedrijf door verrassende kleuren of unieke lettertypes te gebruiken. Onze tip? Keep it simple but significant. En goed gedesigned uiteraard…

1. Dat ken ik ergens van
"
In een groot deel van de wereld kunnen mensen geen Frans of Engels lezen, maar ze kunnen wel vloeiend een logo herkennen.
"
— Karl Lagerfeld
Wanneer mensen naar een logo kijken krijgen ze er een bepaald gevoel bij. Zo zullen potentiële klanten bijvoorbeeld niet gecharmeerd worden door een rommelig logo, een logo dat te veel elementen bevat of een logo waarbij de naam niet goed leesbaar is.

Met een logo geef je dus een identiteit aan je bedrijf. Ben je een jonge start-up en heb je een hippe business gericht naar een jong publiek? Dan opteren we voor frisse kleuren, een jong lettertype en een creatief beeldmerk. Wil je eerder luxe uitstralen, dan gebruiken we een klassieker lettertype en voegen we elegante items aan de huisstijl toe.

2. Dat geeft me een goed gevoel
Een logo vertelt in één oogopslag of een bedrijf al dan niet professionaliteit uitstraalt. Wanneer jouw logo eruitziet alsof het in Paint gemaakt is zullen potentiële klanten zich vragen beginnen stellen over de kwaliteit van je product of dienst.

Reken dus op de ervaring en skills van een goeie designer.

3. Kan ik dit wel vertrouwen?
Heeft jouw logo dringend een update nodig? Geef Michèle een belletje!